Mietin hetken otsikkoa, tuo tuntuu ihan kivalta.

Mä päätin just äsken, että käytän tämän hyvän ketutuksen hyväksi yksityisoikeuden opiskeluun. Se on niin harvinaisen ikävää puuhaa (olen tainnut löytää matikan jälkeen seuraavan aineen, jota en ikinä, koskaan, milloinkaan halua opiskella, tämä on pakollinen johdantokurssi), että se aiheuttaa jo itsessään ärsytyskäyrän nousemisen kerta kaikkiaan uskomattomiin sfääreihin. Nyt työaamupäivän jälkeen ärsyttää jo valmiiksi niin älyttömästi, että ei ole enää mitään menetettävää. ;-) Kaiken muun hyvän lisäksi mitä tässä on viime viikot ollut, meidän it-tyyppi sai joko eilen tai toissapäivänä mun laskunkirjoitussoftan deinstalloitua, eikä kukaan tiedä miten sen saa takaisin. Mä sain siis jo varttia yli kahdeksan päivän ekan hepulikohtauksen. IT-tyyppi kuuli kovin selväsanaisesti sekä multa että kirjanpitäjältä mitä mieltä me moisesta ollaan. Ja koska ärsytys helpottaa kun valittaa kaikille halukkaille ja haluttomille, ei muillekaan jäänyt epäselväksi mikä mua vaivaa. Tekniikan pomon sanoin: "Ikinä ei mene niin huonosti etteikö voisi mennä vielä huonommin".

Niin, oikeustieteestä vielä sen verran, että ei tämä riemu tuohon yksityisoikeuteen lopu. Kevätlukukaudella odottaa nimittäin vielä johdanto julkisoikeuteen. Kiviäkin kiinnostaa.