Mainitsinko mä joskus jotain kirjallisista anomuksista? ;-) Kävin lopultakin eilen yliopistolla, jossa selvisi lähinnä se, että en mä huono opintosuunnittelija ole ja se, että ihan oikeasti jokaista vähänkin erikoisempaa opintojen hyväksilukua pitää anoa kirjallisesti... Niin ja se, että aloitan ekalta lukukaudelta. Hassuahan tuo on, koska tosiaan reilusti puolet tutkintoa on jo suoritettu, mutta mulle vain positiivista. Enää ei tarvitse pelätä että koskaan tarvitsisi maksaa korotettuja lukukausimaksuja. Sen lisäksi opintoajanlisäysanomuksia ei tämän koommin tarvitse täytellä (näillä on siis vankka yhteys toisiinsa). Ja mikä hassuinta, mulla on taas 5 lukukautta aikaa suorittaa ekan vuoden opinnot. Tässä on hassua se, että 5 lukukauden päästä mä ajattelin lopultakin saada kandin tutkintoni suoritettua. Seuraava etappi siis on kirjallisten anomusten väsääminen.

Muutamasta hassusta yhteensattumasta johtuen aloitin syyskuiseen tenttiin valmistautumisen toissapäivänä. Tavoitteena on tässä tapauksessa ei ainoastaan päästä läpi, vaan myös saada hyvä numero, joten ajattelin vaihtelun vuoksi lukea ihan tosissani. Sellaisen hauskan havainnon tein, että kun töitten ulkopuolella opiskelee, työt ei ihan kokopäiväisesti ole ajatuksissa. Tästä voisi jopa päätellä että sellainen puolilomailu, jota harrastin heinäkuun, ei ehkä sittenkään ollut kaikkein fiksuin ajatus. Mitä pienistä, aina sitä oppii uutta!