Seitsemän ja puoli tuntia ja sitten nämä pitkään ja hartaasti odotetut arvokisat pyörähtävät käyntiin. Tämän host cityn eka pelipäivä on maanantaina, mutta tänään aloittaa kotijoukkue. Mä olin eilen illalla kaverin kanssa kaupungilla ja siellä oli väkeä ihan hirveästi. Sen innoittamana tein toisen kaverin ja hänen miehensä kanssa treffit paikallisen public viewing -alueen porteille jo kolmeksi, tarkoituksena katsoa matsi väkijoukossa. Olen viime päivät etsinyt Sveitsi-huiviani, huonolla menestyksellä. Onneksi hätä ei ole tämän näköinen, kaupungilla on teltassa UEFAn official fan shop... Ilma on nimittäin sen verran kurja, ettei siellä hirveästi viitsi hyppiä pelipaidassa. Mun pelipaita on viime MM-kisojen virallinen kotipaita, muutaman vuoden päästä käärin siitä hyvät rahat...

Että näin täällä pelipaikoilla. Hyviä kisoja itse kullekin ja mulle kaikesta huolimatta opiskelu- ja työiloa!

Sanakirja neudeutsch-suomi:
host city - pelikaupunki
public viewing - screeni tai pari jollain aukiolla