Soitin illalla jo kotiinkin, kun alkaa työnhaku olla hiljalleen sitä itseään. Kertauksen vuoksi sen verran, että koko homma lähti siitä, kun huomasin, että mun pitkäaikaisen työnantajan sesonki siirtyi hiljalleen talveen (eli yliopiston lukukauden aikaan), ja mun työajat myös siirtyi ovelasti talveen. Yhden sesongin kun olin rähissyt, että ei tää nyt ihan näin ollut sovittu, johtoporras lupasi pyhästi parantaa tapansa, olinhan mä kuitenkin ihan arvokas työntekijä. Seuraavan lokakuun koittaessa mulla oli kummasti taas muutama päivä liikaa vuorolistassa, jolloin päätin nostaa kytkintä. Ja koska tää tyttö ei mistään opintotukia saa, seurasi siitä se, mitä olen pitkin talvea kirjoitellut. Eli työnhakua, työnhakua, ja vielä kerran työnhakua.

Sen bussifirman homma olikin sitten a) vastuullisempaa ja b) rankempaa kuin mitä oli puhuttu, joten päätin olla ottamatta työn vastaan, palkka ei vastaa vaatimuksia. Tästä sitten seurasi se, että mä tajusin, jotta töitä on oltava selvitäkseni taloudellisesti. Siitä kotihommasta maksetaan nimittäin juuri sen verran, että vuokran saa maksettua. Eikä yksi tukioppilaskaan saa vielä taloutta tasapainoon. Tänään sitten kävin parilla henkilöstövuokrausfirmalla, toinen lupasi tehdastöitä heti kun voin olla kokopäiväisenä ja kyseli onko toimistokokemusta, toinen sanoi, että heidän kautta on turha kuvitella saavansa töitä, ellen mä sitten kuitenkin halua hoitoalalle. "Hauskaa" tässä on se, että toimistokokemusta on paha taikoa tyhjästä, kun mihinkään ei kelpaa ilman kokemusta, sekä se, että kovasti yrittävät tuupata mulle hoitsun hommia. Mulla oli tuon edellä mainitun lisäksi muitakin hyviä syitä irtisanoutua, eikä suoraan sanottuna voisi olla turhauttavampaa huomata olla taas ihan yhtä pitkällä kuin silloin puoli vuotta sitten. Huomenna jatkan harjoituksia, mulla on viikkotavoite. Koitan kovasti saada hyviä ideoita, missä olisi opiskelun oheen sopivia osa-aikatöitä. Näitä ei nimittäin sairaalasta löydy! Myöskään tarjoilukokemusta ei ole tarjolla, sen sijaan olen kerran puoli vuotta siivonnut...

Ps. Tein näille työnhakujutuille oman kategorian, on sen verran vallitseva aihe tällä hetkellä.