Mulle on tehty toi äänestäminen niin tavattoman helpoksi, kun lähetystö on parinsadan metrin päässä kotiovelta. Mähän olen äänestänyt jo vuosia samoilla kriteereillä, eli ensin bongataan oikea puolue listasta, sitten napataan sieltä jostain pohjalta nuorehko nainen. Tämä siis siksi, että näissä eduskunta- sekä europarlamenttivaaleissa meikä äänestää puoluetta, enkä mitenkään halua, että "oma" ehdokas valitaan. Puolueohjelmista kun on jopa täällä ulkosuomessa helppo ottaa selvää, ehdokkaiden omista näkemyksistä huomattavasti hankalampi. Olin silloin torstai-iltana ainoa asiakas, joten höpötin tovin virkailijoiden kanssa. Aiheina tietty äänestysvilkkaus (kuten aina), sekä tällä kertaa Suomen "uusi" kansalaisuuslaki. Yllätyin iloisesti, kun listasta bongasin parin nimitutun urheilijan nimet. Ihailtavaa aktiivisuutta nuorilta pojilta.

Mä oon kerran äänestänyt Suomessa ennakkoon, kun satuin olemaan lomalla, muuten on lähetystöstä tullut mun äänestyspaikka. Ja toistaiseksi olen joka vaaleissa käynyt vaikuttamassa. Joskus olisi kyllä kiva osua vaalisunnuntaiksi Suomeen, mun kotimaan äänestyspaikka nimittäin on Hesan kaupungintalo!

Kaverin auto vaihtoi kytkinkaapelin seuraavana päivänä, joten loppu hyvin, kaikki hyvin. Mä poistun nyt pariksi tunniksi töihin, tuli nimittäin juuri ikävästi mieleen, että pari tuntia vielä uupuu. Sitten on taas tunnit järjestyksessä.